چارچوب ارزیابی مدارس هوشمند
شنبه, ۷ آذر ۱۳۹۴، ۰۴:۵۷ ب.ظ
بر اساس مدل مفهومی ارائه شده ، چارچوبی برای سنجش و ارزیابی فرآیند هوشمند سازی مدارس در نظر گرفته شده است. این چارچوب به ازای هر رکن از مدل مجموعه ای از شاخص های اندازه گیری را ارائه میدهد که این شاخص ها وضعیت بلوغ مدرسه هوشمند در مدارسد را معلوم میکند.
![](//bayanbox.ir/view/4890607821118205231/4712139-5566-l.jpg)
![](http://bayanbox.ir/view/4890607821118205231/4712139-5566-l.jpg)
جهت توضیحات بیشتر روی ادامه مطلب کلیک نمایید.
همچنین میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر در این خصوص از وب سایت رسمی کاواک دیدن فرمایید.
بر اساس مدل مفهومی ارائه شده ، چارچوبی برای سنجش و ارزیابی فرآیند هوشمند سازی مدارس در نظر گرفته شده است. این چارچوب به ازای هر رکن از مدل مجموعه ای از شاخص های اندازه گیری را ارائه میدهد که این شاخص ها وضعیت بلوغ مدرسه هوشمند در مدارسد را معلوم میکند.در این چارچوب برای توسعه مدارس هوشمند ، مرحله مقدماتی ، میانی و پیشرفته در نظر گرفته شده است که مقادیر شاخص ها در مرحله مقدماتی کمتر از مراحل میانی و پیشرفته است. بر اساس این چارچوب میتوان وضعیت هر مدرسه را در مسیر هوشمند شدن ارزیابی نموده و جایگاه آن را در مقایسه با سایرین مشخص کرد.
مراحل گام به گام هوشمندسازی مدارس
هوشمند سازی مدارس باید طی مراحل و فازهای تکاملی صورت گیرد.با توجه به ویژگی ها و شرایط هر مدرسه ، وضعیت موجود آن ممکن است مراحل مختلفی برای هوشسمند نمودن آن دنبال گردد. این فازها به صورت کلی در هر مدرسه ای که در نظر دارد فرآیند هوشمندسازی را طی نماید لازم الاجراست. بر این اساس مراحل پیاده سازی مدرسه هوشمند عبارت اند از:
1- برنامه ریزی و هدف گذاری
الف) سنجش وضعیت موجود
ب)هدف گذاری
ج) تعیین اقدامات
الف) آماده سازی سایت رایانه ای مدرسه
ب)برآورد ، خرید و نصب تجهیزات و سخت افزارها
ج)آماده سازی کلاس
د)راه اندازی پورتال مدرسه
3- آموزش و تجهیز نیروی انسانی
الف)به کار گیری تکنیسین فنی
ب)آموزش معلمان
ج)آموزش دانش آموزان
د)آموزش و فرهنگ سازی اولیاء
4-آماده سازی محتوا
الف)بررسی ارزیابی و به کارگیری محتوای موجود
ب)تولید محتوا
5- برگزاری کلاس های آموزشی مبتنی بر محتوای چند رسانه ای
الف) برنامه ریزی و برگزاری کلاس های مبتنی بر محتوای چند رسانه ای
ب) برگزاری آموزش های الکترونیکی از طریق سیستم مدیریت یادگیری
ج)برگزاری آزمون های الکترونیکی
6- ارزیابی و سنجش
الف) ارزیابی میزان دسترسی به اهداف
ب) بازنگری برنامه